LIBERATA DA A REALITÀ

À

A FIZZIONE


 

  1. Perchè Liberata ?
  • Un des rares long-métrage de fiction d’une durée de 95 mn tourné en H.D  qui met en scène la langue corse aux côtés de l’italien et du français et intègre la dimension plurilingue de la société insulaire durant la deuxième guerre mondiale. Outre un regard porté sur des événements historiques réels, ce film va proposer une vision  des rapports  séculaires qu’entretient le Corse avec le toscan. Il interroge aussi la place tenue par la langue corse entre l’italien et le Français.Cette fiction, primée au « festival de la fiction de St Tropez » en 2005, soutenue par la participation financière de la Délégation à la langue française et aux langues de France du Ministère de la  Culture, participe à l’inscription progressive d’une toute jeune production cinématographique corse dans un ensemble méditerranéen, dont une des caractéristiques est un questionnement des représentations rurales.

 

  • Prisentazione di u realizatore.Philippe Carrèse hè un scrittore d’origine napulitana natu in Marseglia in lu 1956.
    Hà scrittu parechji libri, ma u rumanzu pulizzeru ferma u so generu predilettu.
    Hà principiatu à travaglià per a televisione dopu avè fattu i so studii à l’IDHEC, scola di sinemà francese famosa. Sò dui i filmi impurtanti ch’ellu hà fattu, Malaterra è Liberata ; unu fattu in lingua occitana è l’altru chì adopra e trè lingue parlate in Corsica in a seconda guerra mundiale. Cù Liberata,  Philippe Carrèse ci propone u so puntu di vista nantu à una sucetà corsa sbattulata in u ventu di a storia, a guerra mettendu à palesu l’anime umane.

 

Qualchì libru :
– Filet garni, Fleuve Noir, 1996
– Trois jours d’engatse, Méditorial, collection Misteri, 2002 Pocket
– Une petite bière pour la route, Fleuve Noir, 2002
– Les veuves gigognes, Fleuve Noir, 2005
– Enclave, Plon, 2009

Qualchì filmu :
– Malaterra un primu filmu scrittu in pruvenzale, 2003
– Liberata, 2005
– L’arche de Babel, 2008
– Cassos actuellement en tournage 2011

Site officiel de Philippe Carrese

 

  1. U generu sceltu : a fizzione (da u latinu : « fictio » chì vole dì imaginà, in talianu : « fingere »)

 

U generu sinemattografficu prupone una classifica tematica : à ogni universu prupostu da un realizatore currisponde un generu sinemattografficu specificu :

(western, cummedia musicale, scienza finta, fantasticu, cummedia, filmu di spaventu, pulizzeru, di guerra, documentariu…ecc)

U realizatore hà sceltu a fizzione storica da rendeci contu di a so visione di a storia di a resistenza corsa di pettu à l’occupazione taliana in a seconda guerra mundiale.

U so racontu ci hà da prisentà evenimenti  imaginati è s’hà da custruisce à partesi da una realità storica, in un decoru naturale quellu di u paese.

Sò fittivi a situazione è i persunagi ma u cuntestu storicu hè reale.

U paese quasi biotu, populatu solu da i persunagi principali diventa tandu un persunagiu ancu ellu.

Cù e scelte ch’ellu hà da fà u realizatore, sta fizzione permette à u spetatore d’entre dinò in una reflessione suciale è pulitica.

  • U media : u filmu di sinemà o u filmu televisuale.